Original title:
Marketingová analýza trhu luxusní profesionální péčí pro vlasy a vlasovou pokožku v Čechách a na Slovensku
Translated title:
Marketing analysis of market with luxury professional hair care in the Czech and Slovak Republic
Authors:
Bolfíková, Petra ; Postler, Milan (advisor) ; Hebká, Gabriela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá strategií luxusní profesionální značky vlasové péče Kérastase Paris na českém a slovenském trhu. Zaměřuje se na analýzu jejího postavení a komunikační strategie na těchto trzích. Na základě provedeného vlastního výzkumu se potom pokouší navrhnout případná doporučení na zlepšení této strategie. Práci lze rozdělit do tří částí, kde první přináší teoretické podklady pro části následující, druhá je zaměřena na představení značky Kérastase Paris a jejího postavení na místním trhu analýzou sekundárních informací a třetí část se věnuje vlastnímu výzkumu, interpretaci jeho výsledků a návrhům na zlepšení komunikační strategie značky na našem trhu.The master thesis deals with strategy of luxury professional hair care brand Kérastase Paris on the Czech and Slovak market. The focus of this thesis is on the brand's current position and its communication strategy on these markets. Based on own research, suggestions how to improve this strategy are then made. The work could be divided into three sections. The first one brings theoretical base for the next sections. The second one introduces the brand Kérastase Paris and its current position on the local market by analyzing the secondary data sources. The last part of the thesis focuses on the actual research, interpretation of its results and suggestions of the improvements of the communication strategy of the brand on our market.
Keywords:
brand management; brand values; communication strategy; hair care market; image; Kérastase Paris; marketing; marketing mix; positioning; hodnoty značky; image; komunikační strategie; Kérastase Paris; marketing; marketingový mix; positioning; trh vlasové kosmetiky; řízení značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21078