Original title:
Vliv věrnostních programů na loajalitu zákazníků
Translated title:
Loyalty programmes and their impact on customer's loyalty
Authors:
Lenková, Petra ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá různými typy věrnostních programů, které analyzuji a popisuji jejich vliv na loajalitu zákazníků. První kapitola se zabývá marketingovou komunikací, která je dále dělena na osobní a neosobní komunikaci, komerční komunikaci, ATL a BTL komunikaci a B2B a B2C komunikaci. Druhá kapitola se věnuje Sales promotion. Třetí kapitola se zabývá pojmem zákazník a vlivy, které působí na jeho rozhodování. Čtvrtá kapitola se věnuje pojmům loajalita, loajální zákazník, oddaný zákazník atd. Pátá kapitola se věnuje věrnostním programům. Šestá kapitola je zaměřena na konkrétní věrnostní programy. V sedmé kapitole tyto věrnostní programy porovnávám. Osmá kapitola se zabývá způsoby měření loajality.This thesis deals with different types of loyalty programmes that are analysed. I describe their impact on the loyalty of customers. The first chapter deals with marketing communication. Marketing communications are divided into personal and impersonal communication, commercial communications, ATL and BTL communications. The second chapter deals with Sales promotion. The third chapter describes the term "customer" and effects that influence customer's decision. The fourth chapter focuses on terms loyalty, loyal customer, attached customer etc. The fifth chapter deals with loyalty programmes. The sixth chapter focuses on chosen loyalty programmes. I compare them in the seventh chapter. The eighth chapter describes methods of measuring customer's loyalty.
Keywords:
commercial communication; customer; loyalty; loyalty programme; marketing communication; komerční komunikace; loajalita; marketingová komunikace; věrnostní program; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21035