Original title:
Komunikační strategie neziskových organizací
Translated title:
Communication Strategy of Non-Profit Organizations
Authors:
Doležalová, Klára ; Khelerová, Vladimíra (advisor) ; Turnerová, Lenka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se soustředí na komunikaci organizací neziskového sektoru. Nejprve definuje neziskový sektor, způsob jeho financování, poté přechází k marketingu těchto organizací. V praktické části se řeší postoj lidí k neziskovým organizacím a jejich komunikaci a analyzuje komunikaci vybrané neziskové organizace.This thesis concentrates on communication of NGOs. Firstly it defines non-profit sector, his financing, then it describes marketing of these organizations. In practical part the thesis deals with the attitude of people to NGOs and their way of communication and analyses communication of individual non-profit organization.
Keywords:
cause related marketing; communication of NGOs; financing of non-profit organizations; non-profit sector; social marketing; cause related marketing; financování neziskových organizací; komunikace neziskových organizací; neziskový sektor; sociální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/21017