Original title:
Možnosti rozšírenia jednosezónneho horského strediska cestovného ruchu na dvojsezónne
Translated title:
Possibilities of development mountain ski resort for also summer resort
Authors:
Hromadová, Katarína ; Indrová, Jarmila (advisor) ; Dobrota, Miroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom diplomovej práce je vypracovanie návrhu možností rozvoja jednosezónneho strediska cestovného ruchu na dvojsezónne. Práca sa zameriava na horské stredisko zimného cestovného ruchu a rozvoj jeho ďalších aktivít pre sezónu letnú. Konkrétnym príkladom, na ktorom je tento rozvoj aplikovaný je horské stredisko Donovaly. Vypracovanie konkrétnych návrhov sa v opiera o teoretické znalosti marketingu a jeho nástrojov ako cesty rozvoja. Už z teoretickej analýzy vyplýva, že najlepšou cestou rozvoja pre dnešné destinácie je ich komplexné riadenie. K tomuto sa vytvárajú organizácie managementu destinácie. K spracovaniu návrhu je ďalej použitá analýza strediska, zameraná na výchozie podmienky cestovného ruchu, na ktorých je postavený jeho ďalší rozvoj. K analýzam je použité aj dotazníkové šetrenie zákazníkov v stredisku. Teoretické znalosti a analýzy sú pretavené do praktických návrhov možností rozvoja zimného, horského strediska Donovaly, tak aby sa stalo aj letným strediskom cestovného ruchu.Cílem diplomové práce je vypracování návrhu možnosti rozvoje jednosezónního střediska cestovního ruchu na dvousezónní. Práce se zaměřuje na horské středisko zimního cestovního ruchu a rozvoj dalších aktivit pro letní sezónu. Konkrétním příkladem, na kterém je tento rozvoj aplikovaný je horské středisko Donovaly. Vypracování konkrétních návrhů se opírá o teoretické znalosti marketingu a jeho nástrojů jako cesty rozvoje. Už z teoretické analýzy vyplývá, že nejlepší cestou rozvoje pro dnešní destinace je jejich kompletní řízení. K tomuto se vytváří organizace managementu destinace. K zpracování návrhů je dále použitá analýza střediska zaměřená na výchozí podmínky cestovního ruchu, na kterých je postavený jeho další rozvoj. K analýzám je použité také dotazníkové šetření zákazníků ve středisku. Teoretické znalosti a analýzy jsou převedené do praktických návrhů možností rozvoje zimního, horského střediska Donovaly, tak aby se stalo i letním střediskem cestovního ruchuThe aim of the thesis is to project possibilities of expansion of winter season resort to a summer season resort. The work aims at mountain ski resort and the development of its further activities for summer season. The particular example on which is this development adopted is mountain ski resort Donovaly. For particular projects was used theoretical knowledge of marketing and its tools. Theoretical analysis follows that the best way how to develop present-day's destinations is complex management. There are created destination management organizations for this purpose. It was used resort's analysis focused on basic requirements of tourism to process the project. Further development of the resort is based on these basic requirements of tourism. The analysis includes also customers' questionnaire survey. Theoretical knowledge and analysis are translated into practical projects of development possibilities of ski resort Donovaly to become also a summer resort of tourism.
Keywords:
destination; destination management organization; marketing; marketing of tourism; destinace; marketing; marketing cestvního ruchu; organizace detinačního managementu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20955