Original title:
Obchodní a kulturní zvláštnosti Spojených arabských emirátů
Translated title:
Business and cultural particularities of the United Arab Emirates
Authors:
Baranová, Adéla ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce poskytuje základní informace o Spojených arabských emirátech a přibližuje zdejší kulturní a obchodní zvyklosti a odlišnosti, které hrají významnou roli při expandování na emirátský trh. Cílem práce je analýza těchto zvyklostí a specifik, zejména pak má za úkol zodpovědět otázku, zda tyto odlišnosti jsou pro české firmy překážkou pro úspěšný vstup na místní trh. Zabývá se také vlastními zkušenostmi zástupců českých firem při obchodním jednání s emirátskými partnery.This thesis provides basic information about the United Arab Emirates and introduces local cultural and business practices and differences, which play an important role in the expansion to the market of the Emirates. The scope of this thesis is to analyze these habits and characteristics. Particularly, the task is to answer the question whether these differences are barriers for Czech companies to enter the local market successfully. It also deals with experience of Czech companies representatives in business negotiations with local Arabian partners.
Keywords:
business negotiations; Islam; United Arab Emirates; islám; obchodní jednání; Spojené arabské emiráty
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20942