Original title:
Využitie networkingu v medzinárodnom obchode
Translated title:
The use of networking in international business
Authors:
Jesenská, Tatiana ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce bolo popísať základnú funkciu využitia networkingu v praxi a priblíženie jeho najdôležitejších nástrojov. V prvej kapitole vysvetľujem názory odborníkov a špecifikujem vlastnosti, ktoré by mal úspešný networker za každých podmienok spĺňať. V druhej kapitole popisujem business networking a v tretej social networking. V štvrtej kapitole tieto dva odbory vzájomne prepájam a zamýšľam sa nad perspektívami ich súčasného a budúceho rozvoja. V poslednej kapitole podrobne rozoberám vybrané nástroje networkingu - vizitky, small talk a telefonovanie a vysvetľujem ako s ich pomocou dosahovať čo najväčšie úspechy a zisky.Cílem této práce bylo popsat základní funkci využití networkingu v praxi a přiblížení jeho nejdůležitějších nástrojů. V první kapitole vysvětluji názory odborníků a specifikuji vlastnosti, které by měl úspěšný networker splňovat. V druhé kapitole popisuji business networking a ve třetí social networking. Ve čtvrté kapitole tyto dva obory vzájemně propojuji a zamýšlím se nad perspektivami jejich současného a budoucího rozvoje. V poslední kapitole podrobně rozebírám vybrané nástroje networkingu - vizitky, small talk a telefonování a vysvětluji, jak s jejich pomocí dosahovat co největších úspěchů a zisků.The goal of the work was to describe the essential function of the use of networking in practice and approach the most important tools. The first chapter outlines the experts view and specify properties that should a successful networker carry out in all conditions. The second chapter deals with business networking and third with social networking. In the fourth chapter, I connect the two branches and think about the prospects for their current and future development. The last chapter discusses in detail selected networking tools - business cards, small talk and phone calling and explains how to achieve them with the greatest success and profits.
Keywords:
business cards; networking; phone calling; small talk; social net; networking; small talk; sociální síť; telefonování; vizitky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20935