Original title:
Analýza pracovní doby v marketingové společnosti
Translated title:
Working time analysis in a marketing company
Authors:
Daňková, Silvie ; Bedrnová, Eva (advisor) ; Jarošová, Eva (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou pracovní doby, coby jednoho z hlavních aspektů práce a pracovní činnosti člověka. Cílem práce je analyzovat pracovní dobu a její využívání v konkrétní, marketingové, společnosti. Teoretická část práce uvádí do problematiky, shrnuje základní poznatky z literatury a poskytuje teoretická východiska pro praktickou část práce. V praktické části práce je podrobně analyzován systém pružné pracovní doby, který je ve společnosti využíván. Cílem je analyzovat chování zaměstnanců ve vztahu k pracovní době v dlouhodobějším měřítku a vyvodit z tohoto pro společnost patřičná doporučení. Tato analýza by měla být podkladem zejména pro manažery oddělení a pro personální oddělení.This thesis deals with the issue of working time, as one of the main aspects of work. The goal of this thesis is to analyze the working time in concrete marketing company. The theoretical part introduces the issue and summarizes the basic knowledge of literature. In the practical part the company system of flexible working hours is being analyzed in detail. The aim is to analyze the behavior of employees in relation to working time and to recommend appropriate further steps for the company. This analysis should be useful particularly for managers and for HR department.
Keywords:
analysis of the working time; employee benefits; flexible working hours; labor; working hours; analýza pracovní doby; flexibilní pracovní doba; pracovní doba; pružná pracovní doba; práce; zaměstnanecké benefity
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20932