Original title:
Implementation of the Strategic Management of a Selected Multinational Company in the Selected Country
Translated title:
The Implementation of Strategic Management of Selected Multinational Company in the Selected Country
Authors:
Lagosha, Olena ; Pichanič, Mikuláš (advisor) ; Kallookaran, Roberto (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] In terms of the world globalization multinational companies are becoming more significant in the international trading system. One of the main conditions for opening the new market by a multinational company is an effective system of the strategic management. This thesis is aimed at analyzing the ways of LUKOIL operations in Ukraine. Moreover, the specific attention of the paper is devoted to the LUKOIL activities in the country. Taking into account all the particularities of the Ukrainian market, the conclusion provides clear evidence about the successful implementation of LUKOIL formulated strategy in Ukraine.Pokud jde o světové globalizace nadnárodní společnosti jsou pořád významnější v systému mezinárodního obchodu. Jednou z hlavních podmínek pro otevření nového trhu nadnárodní společnosti je účinný systém strategického řízení. Tato práce je zaměřena na analýzu způsobů operací LUKOIL-u na Ukrajině. Kromě toho je zvláštní pozornost věnována činnosti LUKOIL-u v zemi. S ohledem na všechny zvláštnosti ukrajinského trhu, závěr poskytuje jasný důkaz o úspěšném provedení LUKOIL-em formulované strategie na Ukrajině.
Keywords:
LUKOIL Oil Company; Multinational company; Strategic management; Ukraine; LUKOIL Oil Company; Nadnárodní společnost; Strategické řízení; Ukrajina
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20869