Original title:
Podnikatelský plán
Translated title:
Business plan
Authors:
Bečvarovská, Klára ; Dvořáček, Jiří (advisor) ; Schuster, Karel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřená na Podnikatelský plán z praktického hlediska. V teoretické části se věnuji praktickým radám pro podnikatele, jaké jsou časté chyby při tvorbě plánu, jaké má plán vůbec funkce. V praktické části se věnuji expanzivní strategii ruské společnosti, která chce prostřednictvím joint venture s českou společností prorazit na český trh. Zaměřila jsem se na analýzu poptávky, segmentaci trhu, analýzu konkurence a marketingovou strategii společnosti.The Diploma theses is about business plan. I talk about functions, types and common mistakes that are made during the plan writing. Next section is about joint venture, elevator pitch and plan structure itself. In the practical part I write about strategy of Russian company, that wants to expand to the Czech republic with the wood houses. I analyze demand, competition and describe our marketing strategy and how to succeed in Czech real estate market.
Keywords:
Business plan; competition analysis; demand analysis; marketing strategy; SWOT; wood houses; analýza poptávky; dřevostavby; expanzivní strategie; marketingová strategie; podnikatelský plán; segmentace trhu; struktura podnikatelského plánu; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20810