Název:
Analýza a hodnocení vnitrofiremní komunikace na příkladu konkrétních firem
Překlad názvu:
Analysis and evaluation of internal communication in a particular firms
Autoři:
Marel, Miloslav ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Novák, Marek (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je poukázat na důležité aspekty ve vnitropodnikových vztazích, se zaměřením na firemní kulturu a vnitrofiremní komunikaci. Teoretická východiska jako jsou informace, komunikace, motivace, pracovní motivace, firemní kultura, vnitro-firemní komunikace a jejich vzájemné vztahy jsou popsány v úvodní části práce. V praktické části práce jsou východiska a znalosti z teoretické části využity při analýze dvou konkrétních firem (první firmou byla česká firma střední velikosti s dlouholetou tradicí a druhou firmou byla česká pobočka nadnárodní farmaceutické korporace). Sběr dat probíhal dotazníkovou formou, doplněnou osobními rozhovory se zaměstnanci a vedením obou zkoumaných firem. Data byla vyhodnocována podle několika kritérií, nejčastěji však podle firemní příslušnosti a pracovního zařazení (řadový zaměstnanec, manažer, top-manažer). Analýza objevila mnohé poruchy ve vnitrofiremní komunikaci v obou firmách, zejména v komunikaci s řadovými zaměstnanci. Při porovnání obou firem se ukázalo, že v české firmě je úroveň vnitrofiremní komunikace na výrazně nižší úrovni než ve firmě se silným zahraničním zázemím. Na základě výsledků analýzy a teoretických znalostí problematiky vnitrofiremní komunikace byla oběma firmám v závěru analýzy navržena konkrétní opatření s cílem zdokonalit jejich firemní kulturu prostřednictvím vnitrofiremní komunikace. Celkově výsledky praktické části naznačily, že v prostředí českých firem je oblast firemní kultury a vnitrofiremní komunikace podceňovaná a na nižší úrovni v porovnání se zahraničními firmami.The aim of this thesis is to highlight the important aspects in internal company relationships focusing on corporate culture and internal communication. The theoretical terms such as information, communication, motivation, work motivation, organizational culture, domestic corporate communications and their interrelationships are described in the introductory part. The background and knowledge of the theoretical parts are used in the analysis of two specific companies (the first is a Czech middle-sized company with a long tradition and the other is the Czech branch of multinational pharmaceutical corporation) in the practical part. Data were collected by questionnaire, supplemented by personal interviews with staff and management of both companies. Data were evaluated according to several criteria, mostly according to corporate nationality and job title (ordinary employee, manager, top manager). The analysis found many failures in internal communication in both companies, especially in communicating with ordinary employees. Comparing the two companies showed that the level of internal communication in the Czech company is at significantly lower level than in a company with a strong foreign background. Based on the results of analysis and knowledge of internal communication issues were the two companies at the end of the analysis provided with the concrete measures to improve their corporate culture through internal communication. Overall, the results of the practical part indicated that the corporate culture and internal communication are still underestimated in the environment of Czech firms and at a lower level in comparison with foreign companies.
Klíčová slova:
analýza; firemní kultura; vnitrofiremní komunikace; analysis; corporate culture; internal communication
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20729