Original title:
Zavedení programu na podporu prodeje automobilů ve společnosti Opel
Translated title:
Implementation of the cars sales supporting programme in Opel company
Authors:
Kočí, Pavel ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Doležal, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této diplomové práce je zavedení programu Opel Partner na podporu prodeje nových automobilů importérem vozů Opel. Úvodní teoretická část se nejprve zaměřuje na vysvětlení marketingových pojmů a nástrojů, které v praxi úzce souvisejí s tímto programem. V dalším bloku teoretické části je postupně představen a popsán evropský automobilový trh, následně pak trh český a slovenský. Český a slovenský trh jsou popsány detailněji včetně bližšího zaměření na značku Opel jako takovou. Praktická část se pak již plně věnuje programu Opel Partner. Na jejím počátku je program nejprve obecně uveden v širším kontextu postavení značky Opel a celého automobilového trhu. Dále je program komplexně představen a popsán celý proces jeho fungování. Posledními částmi této práce jsou pak analýza prodejů programu a vybraných sledovaných ukazatelů, vyhodnocení přínosů vybraných marketingových aktivit na podporu programu a nastínění vlastních doporučení pro budoucí zefektivnění chodu programu.The topic of this master's thesis is implementation of the Opel Partner programme as new cars sales support of the importer Opel. Introductory theoretical part of this thesis is at first focused on explanation of marketing concepts and tools, that are in praxis very closely related to the Opel Partner programme. Next theoretical part concerns european automotive market and more detailly Czech and Slovak automotive markets with greater focus on Opel brand. Practical part of this thesis is fully concerned to Opel Partner programme. At the beginning, the programme is detailly introduced and the entire proces of it's working is described. In the next parts of practical section, there is detailed sales analysis and analysis of other followed indexes of the programme. After that selected marketing activities realized for sales support are evaluated. Final part of this thesis focuses on own recommendations how to enhance effectiveness of the programme.
Keywords:
Automotive market; Importer; Opel Partner; Programme; Sales channel; Automobilový trh; Importér; Opel Partner; Prodejní kanál; Program
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39261