Original title:
Aplikace konceptu společenské odpovědnosti podniku v České republice
Translated title:
Application of Corporate Social Responsibility concept in Czech Republic
Authors:
Christophová, Pavla ; Kotýnková, Magdalena (advisor) ; Vašenda, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení aplikace konceptu společenské odpovědnosti podniku v České republice. Hlavním cílem práce je vypracování analýzy vlivu využívaných aktivit sociálního pilíře konceptu na posílení loajality zaměstnanců. Teoretická část diplomové práce obsahuje ucelený výklad konceptu společenské odpovědnosti podniku a popis hodnotící metodiky KORP. V průběhu řešení práce je s využitím metody deskripce a hodnotící metody KORP zhodnocena aplikace sociálního pilíře konceptu společenské odpovědnosti ve třech vybraných českých podnicích. Výsledky jsou za pomoci komparativní analýzy porovnány s výsledky dotazníkového šetření mezi zaměstnanci vybraných společností. V závěru práce jsou uvedeny další možnosti zlepšení aplikace společenské odpovědnosti podniku s cílem posílit firemní sounáležitost zaměstnanců se svým podnikem.The thesis is focused on the evaluation of the application of corporate social responsibility concept in Czech Republic. The main aim is to make an analysis of the impact of activities from social pillar of CSR to enhance employee loyalty. The theoretical part provides an interpretation of the corporate social responsibility concept and also a description of the evaluation methodology KORP. During the solution social pillars of corporate social responsibility are evaluated by KORP and by using description method in three selected Czech companies. The results are compared by using comparative analysis with the results of a questionnaire survey among employees of selected companies. The conclusion of the thesis provides further opportunities for improvement in CSR application in order to strengthen employee loayalty to his company.
Keywords:
Corporate social responsibility; employee loyalty; history of CSR in Czech republic; method of evaluation KORP; social pillar; corporate social responsibility; historie CSR v České republice; hodnotící metoda KORP; loajalita zaměstnance; sociální pilíř; společenská odpovědnost podniku
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/39093