Original title:
Marketingová strategie firmy Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. na domácím a zahraničních trzích
Translated title:
Marketing strategy of Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. on domestic and export markets
Authors:
Kouřilová, Martina ; Zamykalová, Miroslava (advisor) ; Čížek, Erik (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zaměřuje na analýzu a vývoj marketingové strategie společnosti Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. na českém trhu a její pronikání na exportní trhy. Práce vychází z analýzy externího prostředí, kde hodnotí současnou ekonomickou situaci, situaci na trhu s alkoholem, konkurenci a mediální prostředí. Následná interní analýza zachycuje pohled firmy - zejména tržní podíl produktu, cenovou strategii, image a problematiku distribuce. Závěrečná kapitola se věnuje vývoji nového produktu Becherovka Lemond, uvedení na zmíněné trhy a marketingové strategii tohoto produktu.This diploma theses executes an internal and external analysis of marketing strategies on Czech and international markets by company Jan Becher - Karlovarská Becherovka a.s. External analysis is assessed with respect to current economic downturn and evaluates alcohol market situation, competition and media markets. Latter internal analysis appraises company's standings on liqueur markets. This particulary includes analysis of market shares, pricing policy, distribution strategy and public perception. Final chapter follows up on the initiation and marketing strategy of a new product - Becherovka Lemond - on local and international markets.
Keywords:
Becherovka; export markets; marketing mix; marketing strategy; Becherovka; exportní trhy; marketingová strategie; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20611