Original title:
Marketing v cestovním ruchu a finanční krize
Translated title:
Marketing in tourism in time of financial crisis
Authors:
Slavíková, Daniela ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Pešek, Ondřej (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na vliv finanční recese na marketing aplikovaný v cestovním ruchu. Dílčími cíli práce je definování cestovního ruchu v České republice, marketingu, který je aplikovaný v cestovním ruchu a poukázání na zvláštnosti tohoto druhu marketingu. Praktická část je věnována nejaktuálnějším situacím v oblasti cestovního ruchu jak v České republice, tak po celém světě. Součástí praktické části je také ovlivnění marketingu tohoto odvětví v důsledku finanční recese.The bachelor thesis focuses on the impact of financial crisis on marketing used in tourism. The partial goal was to define tourism in the Czech Republic, marketing applied in tourism and to point out the particularity of marketing in tourism. The practical part is devoted to the most recent situations that have occured in the tourism (not only in the Czech Republic, but also in the world) and to refer to their particular subsequent effects in marketing. Part of the practical section is also the influence of financial crisis upon marketing applied in tourism using practical samples.
Keywords:
financial crisis; marketing; tourism; cestovní ruch; finanční recese; marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20591