Original title:
Využití PPC reklamy v reklamní síti Google
Translated title:
The use of PPC ads on Google Display Network
Authors:
Vacková, Jana ; Stříteský, Václav (advisor) ; Gottwaldová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá využitím PPC reklamy (textové a bannerové reklamy) v reklamní síti Google. Teoretická část popisuje princip PPC reklamy a možnosti jejího využití. Dále také Google AdWords jako nástroj pro tvorbu PPC kampaní. Práce popisuje základní charakteristiky jednotlivých druhů cílení v obsahové síti Google. Konkrétně tedy kontextové cílení, cílení na zvolená umístění, cílení na témata, na zájmy uživatelů a remarketingové cílení. Praktická část se zabývá zhodnocením účinnosti textové a bannerové reklamy při všech zmiňovaných druzích cílení. Způsob nastavení daného cílení reklamy je uvedený na příkladu dvou inzerentů. K dispozici jsou i výstupy z programu Google AdWords a grafy. Výstupem je zhodnocení daných druhů cílení u obou inzerentů a závěrečná doporučení.This thesis deals with the use of PPC advertising (text and banner ads) on Google Display Network. The theoretical part of thesis describes basics of PPC advertising and its possible use. Also Google AdWords is described as a useful tool for PPC campaigns. The thesis describes basic targeting characteristics on Google Display Network, specifically context targeting, placement targeting, topic targeting, interests of users targeting and remarketing targeting. The practical part of the thesis deals with efficiency evaluation of text and banner advertising by every mentioned type of targeting. Different types of targeting are shown on two examples (advertisers). There are also outputs from AdWords and charts. The output of thesis is the evaluation of different types of targeting by both advertisers and final recommendations.
Keywords:
Google AdWords; Google Display Network; PPC; remarketing; Google AdWords; PPC; reklamní síť; remarketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38622