Original title:
Analýza a zhodnocení marketingové strategie BK Lions Jindřichův Hradec
Translated title:
Analysis and Evaluation of Marketing Strategies of the BK Lions Jindřichův Hradec
Authors:
Šustková, Eva ; Král, Pavel (advisor) ; Tripes, Stanislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analýza a zhodnocení marketingové strategie profesionálního basketbalového klubu působícího v nejvyšší republikové soutěži Mattoni NBL a navržení možností jejího vylepšení. Práce vychází z teoretických poznatků z oblasti správy a financování sportovních organizací a z oblasti marketingu se zaměřením na sport. Praktická část vychází ze situační marketingové analýzy a zejména z vlastních šetření. Na jejich základě jsou analyzovány a vyhodnoceny jednotlivé segmenty marketingové strategie klubu a navržena konkrétní doporučení pro jejich zlepšení, zefektivnění či budoucí rozvoj.The aim of this thesis is to analyse and evaluate the marketing strategy of a professional basketball club which currently acts in the highest competition in the Czech Republic Mattoni NBL and purpose its possible improvement. The thesis is based on theoretical knowledge of administration and financing of sports organizations and on marketing with the focus on sports. The practical part is based on marketing situational analysis and mainly on my own research. These will be the basis for the analysis and evaluation of each segment of the club's marketing strategy and also for purposing specific measures to enhance them and make them more effective.
Keywords:
marketing; sport; strategy; marketing; sport; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38602