Original title:
Nové trendy v marketingu
Translated title:
New trends in marketing
Authors:
Zíková, Kristýna ; Hajdíková, Taťána (advisor) ; Svoboda, Petr (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je provést analýzu tří českých guerilla kampaní (Vodafone -- "Pryč s falešnými soby", Poštovní spořitelna -- "Tady už je zavřeno, banka na Vaší poště má otevřeno", www.skoly.cz -- "Měl jsem se líp učit"), kterou následně vyhodnotím a porovnám jednotlivé výsledky. Na základě výsledků ukážu, jaký mají spotřebitelé postoj k tomuto typu marketingové komunikace. V samotném závěru pak sama navrhnu jednu guerilla kampaň, kterou aplikuji na otevření nového solária.The aim of this thesis is to analyze three Czech guerilla campaigns (Vodafone -- "Gone with fake reindeer", Postovni spořitelna -- "There is already closed, the bank at your post office is open", www.skoly.cz -- "I had to learn better"), which subsequently will evaluate and compare the individual results. Based on the results I show what consumers attitude to this type of marketing communication. In conclusion I create a guerilla campaign, for opening of a new tanning salon.
Keywords:
focus group; guerilla marketing; marketing; questionnaire; research; dotazník; guerilla marketing; marketing; skupinová diskuse; výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38591