Original title:
Vyhodnocování SLA nad HP Quality Center
Translated title:
Evaluating of SLA in HP Quality Center
Authors:
Doubrava, Jan ; Pour, Jan (advisor) ; Vacek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je navrhnout a popsat databázi, která umožní měřit dodržování SLA (Service Level Agreement) dodavateli softwarových aplikací pracujících s nástrojem HP Quality Center. V práci je popsáno konkrétní řešení použité v rámci projektu implementace nového core-systému podniku, popsány jsou také požadavky na funkčnost a využití výstupů navrženého řešení. Stručně je také popsán testovací nástroj HP Quality Centrum, ze kterého se čerpají vstupní data a to, jaké nabízí možnosti pro sledování SLA. Navrhovaná databáze umožňuje výpočty dob skutečně strávených dodavateli na řešení jednotlivých chyb a jejich srovnání s definovanými SLA. Dále bude uveden způsob čerpání dat do navržené databáze a popsány základní reporty využitelné po implementaci navrženého řešení.The objective of this thesis is to propose and describe the database, which enables to measure compliance of Service Level Agreement suppliers of software applications that work with HP Quality Center. The work describes specific solution used in project to implement a new core business system, describes requirements for functionality and use of result the solution. Briefly described is also HP Quality Center, the testing tool, from which are taken the input data and what possibility offers for monitoring the SLA. The proposed database allows calculation of the time which is actually spent by suppliers on solving the errors and comparison of calculated time with the defined SLA. It will also describe how to import data into the database and the basic reports, which are usable after implementation of the proposed solution.
Keywords:
database; evaluating SLA; HP Quality Center; HPQC; measuring SLA; Service Level Agreement; SLA; SQL; databáze; HP Quality Center; HPQC; měření SLA; Service Level Agreement; SLA; SQL; vyhodnocování SLA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/38513