Název:
Komparace nástrojů pro analýzu webu
Autoři:
Cerman, Michal ; Ing.Libor Gála (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá problematikou analýzy návštěvnosti webů. Jejím cílem je vytvořit obecně použitelný model hodnocení nástrojů sloužících k analýze návštěvnosti webových prezentací. Dalším cílem je ověřit v praxi použitelnost tohoto modelu. Obsahová část práce je rozdělena do čtyř kapitol. V první kapitole definuji odborné termíny, Druhá kapitola popisující možné způsoby sběru dat sloužící k měření a analýze návštěvnosti. První metodou sběru dat je pomocí log souborů, druhou pomocí tzv. page tag. Poslední teoretickou část tvoří definice klíčových výkonnostních ukazatelů. Ty budu analyzovat ze čtyř různých pohledů, odpovídajících používaným web obchodním modelům. V praktické části budu sestavovat hodnotící model. Základem tohoto modelu budou vybrané klíčové ukazatele. Do hodnotícího modelu zahrnu také požadavky na analytické nástroje na základě vlastních praktických poznatků. Ověření použitelnosti modelu provedu hodnocením dvou vybraných analytických nástrojů a sice Omniture SiteCatalyst HBX a Google Analytics. Ověření použitelnosti modelu je uvedeno v závěru této diplomové práce.This thesis is dealing with problems concerning analyzes of websites visit rate. The main goal of this thesis is to create a generic model for web analysis. The second goal is to verify usability of this model. Thesis is divided into four parts. The first chapter is on definition of terms used in thesis. The following chapter contains description and comparison of two methods of web traffic data sources. The first method captures data using log files, the second one through page tags. The last theoretical part focuses on definition of key performance indicators. I will analyze them from four aspects, regarding to commonly used web business models. Within the practical part of this thesis I will create evaluation approach of web analytical tools. This model is based on previously defined key performance indicators. I will also involve in this model request on analytical tools based on my current know-how with work with these tools. I will also verify usability of this model by comparison two web analytical tools, Omniture SiteCatalyst HBX and Google Analytics.
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/7652