Original title:
Mezinárodní strategie společnosti Metro - vybrané problémy
Translated title:
Metro international's strategy - selected issues
Authors:
Zakouřilová, Eliška ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V současné době je zřetelný trend obrody malých obchodů v blízkosti bydliště zákazníků. V této souvislosti formulovala společnost Metro, respektive Makro nový podnikatelský záměr - koncepci small shops / convenience stores (tj. menší prodejny s potravinami a jiným základním zbožím denní potřeby). Proto byl vytvořen a představen projekt Makro Small shops (jehož záměrem je vytvoření jakési "sítě" maloobchodních prodejen pod záštitou společnosti Makro), aby mohla společnost účinněji konkurovat obchodním řetězcům,nákupním aliancím a spotřebním družstvům.Currently, there is a clear trend of revival of small shops near the customer's home. In this context, formulated by Metro, or Macro new business idea - the concept of small shops / convenience store (ie, smaller stores with food and other basic commodities of daily use). Therefore, it was created and introduced the project Macro Small shops (where the aim is to create a "network of retail stores under the auspices of the macro) to allow the company to effectively compete with chain stores, purchasing alliances and consumer cooperatives.
Keywords:
conception; Makro; network; project; retail; koncepce; Makro; maloobchod; projekt; síť
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20509