Original title:
Marketingová strategie společnosti Prestar s.r.o. na vybraných zahraničních trzích
Translated title:
Marketing strategy of the company Prestar, s.r.o. on selected foreign markets
Authors:
Horáková, Kristýna ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Smutek, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá specifiky marketingové strategie středně velké strojírenské firmy na ukrajinském a ruském trhu. V práci je charakterizováno podnikatelské prostředí a příležitosti ve strojírenství obou východních zemí a jsou zdůrazněna i rizika, jež obchodování na stále nestabilních trzích přináší. Následuje strategie firmy při vstupu na tyto trhy, doplněná o hodnocení a doporučení.The graduation thesis deals with the specifics of the marketing strategy of a middle-sized machinery company on the Ukrainian and Russian market. The business environment and opportunities in machinery in both Eastern countries are described as well as the risks on these unstable markets are emphasized. The company's entrance strategy follows and it is completed with the evaluation and recommendation.
Keywords:
marketing strategy; Russia; Ukraine; marketingová strategie; Rusko; Ukrajina
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20495