Original title:
Aplikace marketingu v zemědělství
Translated title:
Application of marketing in the agriculture
Authors:
Vondrová, Lucie ; Procházková, Markéta (advisor) ; Hýbl, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na aplikaci marketingu v zemědělství. První část bakalářské práce charakterizuje teoretické poznatky z oblasti marketingu a marketingového mixu. V praktické části je analyzován marketing a marketingový mix v zemědělství. Cílem mé bakalářské práce je zjistit, zda je marketing a marketingový mix v zemědělství využíván a jakým způsobem je aplikován v praxi. V práci jsou navržena jednotlivá doporučení pro zemědělské družstvo Mořina.This bachelor thesis deals with the application of marketing in the agriculture. The first part of the thesis is focused on the theoretical knowledge of marketing and the marketing mix area. The practical part is analysis of marketing and marketing mix in agriculture. The aim of my bachelor thesis is to find out if marketing and the marketing mix is used in agriculture and in which way is put into practice. There are propounded the particular recommendations for agricultural cooperative Mořina in the thesis.
Keywords:
agriculture; marketing; marketing mix; marketing; marketingový mix; zemědělství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20464