Original title:
Marketingová analýza smysluplnosti založení nové kavárny
Translated title:
Marketing analysis of the advisibility of setting up a new coffee lounge
Authors:
Šetenová, Barbora ; Procházková, Markéta (advisor) ; Malich, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je zanalyzovat reálnost uskutečnění takového podniku, kterým je kavárna s cukrárnou. Teoretická část se zabývá marketingovými zásadami a praktický úsek se je snaží využívat a převádět do reality. Cílem výzkumu je prokázání smysluplnosti založení kavárny v obci Jesenice a pravděpodobnost návratnosti investice. Hlavní zásadnou práce je celková orientace na zákazníka a zjišťování jeho potřeb.The goal of this work is to evaluate the economic feasibility of the foundation of a cafe with a pastry shop. The theoretical part provides insight into the marketing principles, whereas the practical section tries to exploit these principles and to put them from theory into practice. The research objective is to test the meaningfulness of the foundation of cafes in the town of Jesenice and the likeliness of a return on investment. The basic paradigm of this paper is the overall focus on the customer and the determination of his needs.
Keywords:
marketing; marketing analysis; services; marketing; marketingová analýza; služby
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20461