Original title:
Analýza sortimentu firmy Elit CZ spol. s r. o.
Translated title:
Product line analysis of ELIT company
Authors:
Bartuňková, Alena ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Přikryl, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V této bakalářské práci autorka vychází z teorie týkající se marketingového prostředí, marketingového mixu a sortimentu obchodní firmy, kterou následně aplikuje při analýze sortimentu firmy ELIT. Tato společnost působí v České republice na aftermarketovém trhu jako distributor náhradních dílů na automobily, nákladní vozy a motocykly. Podrobněji je analyzován sortiment náhradních podvozkových autodílů, jsou také uvedeni nejvýznamnější konkurenti ve sledovaném odvětví a na závěr vyvozena doporučení pro firmu ELIT.The author of this thesis is using the theory of marketing environment, marketing mix and product assortment of trade company for subsequent application to the analysis assortment of ELIT company. This company operates in the Czech Republic in the aftermarket as a distributor of spare parts for cars, trucks and motorcycles. In more details are analyzed chassis parts. In the thesis are also listed the most important competitors and in the conclusion are derived recommendations for the company ELIT.
Keywords:
assortment of trade company; marketing environment; marketing mix; marketingové prostředí; marketingový mix; sortiment obchodní firmy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20460