Original title:
Analýza image produktu
Translated title:
Analysis of product image
Authors:
Frühbauerová, Jana ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce má dvě základní části, první se věnuje teoretickému vysvětlení pojmu image včetně souvisejících prvků, jako je firemní design nebo firemní identita a další. Dále se věnuje marketingovému výzkumu, jeho druhům a metodám. Druhá, praktická část se zabývá popisem produktu - Apple iPhone, je dále doplněna výzkumem zaměřeným na vysokoškolské studenty. Výzkum je proveden s uživateli i s neuživateli přístroje Apple iPhone. Zjišťuje jejich názory na vlastní produkt, jeho image a dále i na společnost Apple. Na závěr výzkumu jsou uvedeny grafy, které zobrazují rozložení odpovědí na jednotlivé otázky.Bachelor's thesis is divided into two basic parts. The first one applies theoretic explanation of the term "image" including related elements like corporate design or corporate identity etc. The next part explains marketing research -- its kinds and methods. The second, practical part considers the description of the product -- Apple iPhone, this part is extended by research aimed at university students. The research is implemented using the answers of the owners and non-owners of the device Apple iPhone. It gathers their opinions of the product, its image and the Apple corporation. The conclusion of the thesis includes graphs which reflect the results of the research.
Keywords:
Apple corporation; Apple iPhone; Image; Marketing research; Apple iPhone; Image; Marketingový výzkum; Společnost Apple
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20457