Original title:
Audit IS/IT v menších podnicích
Translated title:
Audit IS/IT in smaller enterprises
Authors:
Šaroch, Miroslav ; Svatá, Vlasta (advisor) ; Kalina, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce v první části shrnuje základní teoretické poznatky o auditu informačních systémů a technologií, dále o marketingu v malých a středních podnicích a o marketingovém výzkumu. V praktické části práce jsou poznatky shrnuté v teoretické části využity pro návrh projektu marketingového výzkumu na téma "Audit informačních systémů a technologií v menších podnicích." Cílem výzkumu bylo zjistit zkušenosti a názor zákazníků ze segmentu menších podniků na audit informačních systémů. Výzkum byl prováděn jako kvalitativní. Jako technika provedení výzkumu byl zvolen výzkumný rozhovor s volnější strukturou. Součástí práce je navržení projektu marketingového výzkumu, jakož i jeho provedení a vyhodnocení výzkumu.The diploma work summarizes in the first section the common knowledge in the audit field of information systems and technologies theory as well as common state of knowledge in the field of marketing in small and medium-sized enterprises and market research as well. In the second section, the tools summarized in the first part are used for designing marketing research project on "The audit of information systems and technology in smaller businesses." The aim of the research was to seek the experience and customer feedback from the segment of smaller businesses to audit information systems. The research was designed as a qualitative one. As technique implementation of research was elected a research interview with looser structure. The work is divided to three parts -- designing of marketing research methodology, as well as conducting this research and it's evaluation.
Keywords:
Information systems audit; information technology audit; market research; marketing research; orientation analysis; qualitative research; small and medium-sized companies; Audit informačních systémů; audit informačních technologií; kvalitativní výzkum; malé a střední firmy; marketingový výzkum; orientační analýza; průzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37342