Original title:
Obsah reklamního sdělení a jeho vliv na příjemce
Translated title:
The content of the advertising message and its impact on the addressee
Authors:
Schilla, Ondřej ; Surynek, Alois (advisor) ; Fischerová, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je prezentovat a posoudit obsah reklamního sdělení a jeho dopad na příjemce. V teoretické části jsou podrobně rozebrány úloha psychologie v reklamě, jakož i související psychologické koncepce a metody. První oddíl praktické části této bakalářské práce zkoumá vliv dvanácti nejčastěji používaných metod prezentace reklamního sdělení. V tomto ohledu se velice osvědčil autorův vlastní dotazník. Odpovědi získané v terénu autor posoudil a důkladně zanalyzoval. Ve druhém oddíle autor analyzuje nejúspěšnější reklamy za rok 2012 podle oficiálního žebříčku EFFIE. Zde bylo aplikováno know-how z teoretické části.The present Bachelor thesis tries to outline and assess the content of an advertising message and its impact on the addressee. In the theoretical part, the role of psychology in copywriting as well as the use of various underlying psychological concepts and approaches are characterized in great detail. The first section of the practical part of the present Bachelor thesis explores the impact of the twelve most frequently used methods of presenting an advertising message. For this purpose, an original author's questionnaire proved to be quite useful. The answers from the field were assessed and thoroughly analysed by the author of the thesis. The second section brings the author's analysis of the most succesfull advertisements from the official scale EFFIE 2012. The know-how derived from the theoretical part of the thesis could be applied here.
Keywords:
advertising message; advertising methods; EFFIE; Maslow's hierarchy of needs; EFFIE; Maslowova pyramida potřeb; reklamní metody; reklamní sdělení
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37295