Original title:
Analýza mediálního trhu v České republice
Translated title:
Analysis of the Media Market of the Czech Republic
Authors:
Roll, Jan ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem teoretické části této bakalářské práce je seznámit čtenáře se základními pojmy z oblasti médií a představit historické souvislosti, které vedly k utváření médií do podoby, v jaké je známe dnes. Dále budou v teoretické části charakterizovány jednotlivé mediatypy včetně uvedení jejich výhod a nevýhod. Práce se bude podrobněji zabývat plánování mediálních kampaní. Cílem praktické části bakalářské práce je analýza současného stavu médií, která utvářejí český mediální trh. Pomocí veřejných výstupů dlouhodobých projektů monitorujících česká média zde bude zkoumán stav a vývoj mediálního trhu.The purpose of theoretical part of this bachelor thesis is to give readers an introduction about the basic terminology of media and present the historical context which have led to the shaping of the media into the form in which we know them today. Furthermore, in the theoretical part there will be characterized various media types including putting of their advantages and disadvantages. In detail, I will focus on planning of media campaigns.The purpose of practical part of this bachelor thesis is the analysis of the current state of media which are shaping the Czech media market. I will examine the state and the evolution of media market using the public outcomes of the long-term projects which are monitoring Czech media.
Keywords:
mass media; media; media planning; media research; media types; masmédia; mediatypy; mediální plánování; média; výzkum médií
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/37261