Original title:
Vůňový marketing
Translated title:
Sence of smell in marketing
Authors:
Jurayeva, Mariya ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřená na možnosti využití vůní při tvorbě marketingových strategii. V souvíslosti s tím na fungování lidského čichu obecně. Rovněž je součásti práce podprahové působení na spotřebitele a legislativní rámec této problematiky. V praktické části jsou rozebrány odborné studie, dále také výzkum u spotřebitulů formou dotazování.This study is focused on the potence of the use of smell in marketing. Subliminal perception, report of C.I.A. and legislation in Czech republic around subliminal advertising.
Keywords:
marketing strategy; Sence of smell; subliminal perception; marketingové strategie; podprahová reklama; vůňový marketig
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20404