Original title:
Význam a využití nemovitých kulturních památek v Karlovarském kraji
Translated title:
Importance and capitalization of cultural monument in Karlovy Vary region
Authors:
Lojín, Lukáš ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (advisor) ; Kadeřábková, Jaroslava (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] V práci je vymezen pojem kultury a především obecná definice památkového objektu, jeho managementu a vlastních zdrojů financování. Poznatky z obecné části byly využity v případové studii, které analyzovala stav návštěvnosti, vlastního financování a marketingu na pěti památkových objektech v Karlovarském kraji. Následně je provedeno srovnání výsledků mezi jednotlivými objekty. Rozvoj vlastních finančních prostředků by měl nahrazovat závislost na veřejných finančních zdrojích a pro jejich rozvoj je zapotřebí dosáhnout vysoké návštěvnosti objektu, která je podmíněna dostatečnou marketingovou komunikací objektu s veřejností.This thesis is determined by general definition of culture and especially cultural monument, its management and own sources of financing. General lessons have been applied in the case study on five specific cultural monuments in region of Karlovy Vary. It analyzes visit rate, marketing and sources of own financing of those cultural monuments. It contains comparison of outcomes between those objects. Expansion of sources of own financing is important for decreesing of dependence on public funds. For raise of those sources, higher visit rate together with good marketing strategy, are needed.
Keywords:
cultural monument; culture; management of cultural monument; marketing on internet; own funds; kultura; management nemovité památky; marketing na internetu; nemovitá památka; zdroje vlastního financování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20389