Original title:
Analýza politiky expanze retailingové firmy na českém trhu (na příkladu firmy Carrefour)
Translated title:
Analysis of expansion strategies of a retailing company into the Czech market (example of company Carrefour)
Authors:
Kosorínová, Jana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své bakalářské práci analyzuji politiku expanze retailingové společnosti Carrefour na český trh. Cílem mé práce je na základě analýzy chování společnosti Carrefour zjistit možné příčiny jejího odchodu z českého trhu a identifikovat její budoucí expanzivní záměry na jiných trzích. Analýzu jsem provedla jak z hlediska úspěšnosti samotné české pobočky, tak i z hlediska role českého trhu v celkové strategii skupiny Carrefour Group. Ve své práci se nejdřív věnuji celkové charakteristice skupiny, od které přecházím k popisu procesu expanze na český trh. V další části analyzuji výsledky společnosti Carrefour ČR a srovnám je s výsledky konkurence za stejné období. Nejdůležitější část mé práce tvoří identifikování možných důvodů, které přiměly firmu opustit Českou republiku. Poté se znovu věnuji skupině Carrefour jako celku a jejím současným strategiím a hrozbám, kterým čelí.In my Bachelor thesis I analyze expansion strategies of retailing company Carrefour into the Czech market. Aim of my work is to identify possible reasons why this company has left the Czech market and to identify its future expansion strategies into other markets. My analysis is based both on the performance of the Czech branch of Carrefour and the importance of the Czech market within the strategy of the entire Carreforu Group. In my thesis I first focus on the overall characteristics of the Group, then I look at the performance of Carrefour Czech Republic and I compare it with the performance of its competitors. The most important part of my work consists of identifying the reasons why Carrefour has left the Czech market. Finally I describe the present strategies of Carrefour Group and the threats it is facing today.
Keywords:
Carrefour; expansion; retail; Carrefour; expanze; maloobchod; retail
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20314