Original title:
Využití marketingu v neziskových organizacích se zaměřením na Sdružení Linka bezpečí
Translated title:
The use of marketing in non-profit organizations with focus on Childline
Authors:
Geyer, Roman ; Procházková, Markéta (advisor) ; Schinková, Andrea (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá občanským sdružením Linka bezpečí. Teoretická část vymezuje neziskový sektor a marketing obecně. Praktická část využívá získaných marketingových znalostí a aplikuje je na konkrétní organizaci Sdružení Linka bezpečí. Cílem této práce je zanalyzovat marketingové aktivity Linka bezpečí a konkurenci v neziskovém sektoru, popsat možnosti financování Linky bezpečí a v závěru vlastním marketingovým výzkumem zjistit, jaké má Linka bezpečí povědomí u studentů Vysoké školy ekonomické v Praze.The thesis discusses the use of marketing in the non-profit segment in the Czech Republic. The bachelor thesis consists of two parts. Theoretical part outlines the non-profit sector and marketing in general and in the practical part this knowledge is applied to a concrete non-profit organization in the Czech Republic -- Childline. The aim of this bachelor thesis is to analyze the marketing activities of this non-profit organization, its competition and describe the financing possibilities. Finally, the awareness about the Childline among students of University of Economics in Prague is investigated.
Keywords:
Childline; Fundraising; Marketing; Marketing mix; Non-profit sector; Fundraising; Linka bezpečí; Marketing; Marketingový mix; Neziskový sektor
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36090