Original title:
Etika v reklamě
Translated title:
Ethics in advertising
Authors:
Kovandová, Tereza ; Koudelka, Jan (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analýza významu etiky v reklamě v současné společnosti, na základě zjištěných informací navrhnout přístupy ke zlepšení dodržování etických zásad v reklamě a eliminaci šíření neetických reklam a současně nastínit opatření v případě potenciálních a již vzniklých konfliktů etiky a reklamy. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část poskytuje hlavní informace v souvislosti s problematikou etiky v reklamě a regulace reklamy. Praktická část je tvořena ukázkami neetických reklam, vyhodnocením dotazníkového šetření a je doplněna o výsledky průzkumu MML -- TGI. Závěr práce představuje shrnutí a hodnocení zjištěných výsledků a poskytuje marketingová doporučení.The aim of this thesis is to analyze the importance of ethics in advertising in contemporary society, on the basis of this information suggest approaches to improve observance of ethical principles in advertising and eliminate the spread of unethical advertisements and simultaneously outline arrangements in the case of potential and already existing conflicts of ethics and advertising. The thesis is divided into two major parts. The theoretical part provides key information concerning the subject ethics in advertising and advertising regulation. The practical part consists of examples of unethical advertising, evaluation of the questionnaire survey and it is supplemented with results of a survey MML -- TGI. The conclusion of the thesis presents a summary and evaluation of the finding results and provides marketing recommendations.
Keywords:
advertising; advertising code; advertising regulation; ethics; questionnaire; dotazník; etika; Kodex reklamy; regulace reklamy; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36067