Original title:
Síla a vliv vyhledávačů
Translated title:
Strenght and influence of search engines
Authors:
Duffková, Pavlína ; Raška, Ondřej (advisor) ; Pešek, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem této práce je popsání vyhledávačů, vyhodnocení jejich vlivů na mikroekonomiku a uživatele, a následný odhad jejich budoucího vývoje. V první kapitole se práce zaměřuje na bližší seznámení s vyhledávači. Je zde uvedena historie jejich vývoje, princip, na kterém fungují, a analýza současného postavení na českém a americkém trhu. V druhé kapitole je popsáno mocenské postavení vyhledávačů a jejich vliv na mikroekonomické prostředí. Jsou zde definovány způsoby, kterými mohou firmy ovlivnit své postavení na internetovém trhu. Dále je zde také popsán vliv vyhledávačů na člověka samotného, podložený praktickými příklady a studiemi. Poslední kapitola bakalářské práce se zaměřuje na budoucí vývoj vyhledávačů. Cílem práce je poskytnout čtenáři objektivní informace o vyhledávačích, které budou podkladem k pochopení postavení vyhledávačů na internetu v současné době. Pochopení toho, do jaké míry ovlivňují mikroekonomiku, a také rozhodování a chování člověka.The main goal of this thesis is to describe search engines, evaluate their influence on the microeconomic market, society and estimate their future development. In the first chapter the thesis aims for a better understanding of search engines. Described is the history of search engines, the way they function and a brief analysis of the Czech and American search engine market. The second chapter describes the search engine's powerful position and its influence on the microeconomic market. Mentioned are methods of how a firm can affect its position on the internet market. Furthermore the influence of search engines on users is described including examples and studies. The last chapter of the thesis concentrates on the future development of search engines. The purpose of this thesis is to give the reader objective information about search engines, which will help the reader understand the search engine's position and significance at present time in the world. Hopefully it will help the reader better understand to what measure search engines affect the market, decision-making and behaviour of internet users.
Keywords:
Google; search engines; SEO; Google; SEO; vyhledávače
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/20296