Original title:
Vplyv celospoločenského multikulturalizmu na postavenie firmy na trhu
Translated title:
The impact of multiculturalism on the performance of a company
Authors:
Chovanová, Andrea ; Křečková Kroupová, Zuzana (advisor) ; Matoušková, Zdeňka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce je potvrdiť, že multikultúrny manažment umožňuje medzinárodnej firme flexibilne odpovedať na problémy na jednotlivých trhoch. Práca taktiež definuje súčasnú situáciu v tom, ako sa medzinárodná firma vyrovnáva s problémami, ktoré multikulturalizmus so sebou prináša, definuje priestor pre zlepšenie a navrhuje riešenia. Cieľom je taktiež zhodnotiť význam a dôležitosť efektívneho medzinárodného manažmentu decentralizovanej firmy.Cílem práce je potvrdit, že multikulturní manažment umožňuje mezinárodní firmě flexibilně odpovídat na problémy na jednotlivých trzích. Práce definuje současnou situaci v tom, jak se mezinárodní firma vyrovnává s problémy, které multikulturalismus s sebou přináší, definuje prostor pro zlepšení a navrhuje řešení. Cílem je také zhodnotit význam a důležitost efektivního mezinárodního manažmentu decentralizované firmy.The aim of the thesis is to prove, that an effective international management is beneficial for an international company in reacting on problems in different markets. The thesis also describes the current situation in how the company deals with multicultural issues, defines the room for improvement and suggests solutions. The aim is also to define the value and importance of an effective management of multiculturalism in a decentralized company
Keywords:
international management; multiculturalism; performance; mezinárodní manažment; multikulturalismus; postavení na trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35847