Original title:
Strategická analýza podniku
Translated title:
Strategic Analysis of an Enterprise
Authors:
Pevný, Robert ; Kovář, František (advisor) ; Martínek, Zdeněk (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá strategickou analýzou podniku Škoda Auto a. s., její dosavadní strategie a ověřením hypotéz pro určení budoucí funkční strategie. Práce je rozdělena na část zabývající se teoreticko metodologickými východisky, která objasňuje klíčové pojmy strategické analýzy podniku. Na ní navazuje praktická část, která uvádí teorii strategické analýzy do praxe, analyzuje současné vývojové trendy a metodou syntézy dosahuje cíle této diplomové práce, tvoří strategická doporučení a ověřuje stanovené hypotézy.This diploma thesis deals with the strategic analysis of Skoda Auto a. s. and its current strategy. Also, it deals with verifying of given hypotheses to effectively determine the future operational strategy. The first part is the theoretical and methodological, which explains the key concepts of strategic analysis of a company. It's followed by the practical part, which translates the theory of strategic analysis into the practice, analyzes modern trends and via the synthesis method it achieves the objective of this thesis: to specify strategic recommendations for Skoda Auto and to verify the hypotheses specified in the beginning.
Keywords:
external analysis; internal analysis; macro environment; micro environment; Skoda Auto; strategic; strategist; strategy; synthesis; externí analýza; interní analýza; makrookolí; mikrookolí; strategický; strategie; stratég; syntéza; Škoda Auto
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35825