Original title:
Návrh metodiky pro tvorbu webových stránek s důrazem na UX
Translated title:
A creation of a web design methodology with an emphasis on UX
Authors:
Hadamčík, Lukáš ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Buchalcevová, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá návrhem metodiky použitelné při návrhu webových strá-nek s důrazem na uživatelskou přívětivost (UX). Nepojednává o konkrétních webových technologiích, ale zaměřuje se na proces přípravy a návrhu webu. Aplikace tohoto procesu splní nejen podnikatelské cíle zadavatele, ale zároveň uspokojí požadavky uživatelů. Teoretická část shrnuje informace o User Experience Designu, vymezuje jeho procesy, pojmy, nástroje, činnosti a role s ním související. Daný přehled poslouží dodavatelům i zadavatelům jako vodítko při tvorbě či poptávce projektu tvorby webových stránek. Hlavním úkolem praktické části je vytvořit vlastní metodiku pro tvorbu webových stránek s důrazem na UX. Metodiku navrhl sám autor na základě svých dlouholetých zkušeností v uvedené oblasti a otestoval ji na konkrétním reálném projektu, který v praktické části prezentuje.This master thesis suggests a new design methodology used for creating web pages, with an emphasis on User Experience (UX). The thesis does not focus on specific web technol-ogies, but it rather concentrates on the process of preparation and design of websites. When applying such a process, the websites will not only meet clients business objectives, but it will also satisfy users requirements. The theoretical part of this thesis summarizes the information about User Experience De-sign, defining its processes, terms, tools, tasks and roles associated with it. The outline may serve the developer and the client as a guide when realizing a project or creating a demand for one. The main aim of the practical part is to introduce a new methodology for creating websites focusing mainly on the UX. The methodology is proposed by the author himself, based on his many years of experience in the field, and tested on a real project which is also present-ed in the practical part.
Keywords:
case study; methodology of website creation; process of website creation; project documentation; tools of the trade for designers; user experience; user testing; webpage; metodika tvorby webové stránky; nástroje designéra; proces tvorby we-bové stránky; projektová dokumentace; případová studie; uživatelská přívětivost; uživatelské testování; webová stránka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35819