Original title:
Audit webových stránek a jejich vliv na konkurenceschopnost společnosti Nestle
Translated title:
Website audit of Nestlé company
Authors:
Šochová, Iveta ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Gála, Libor (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním smyslem této diplomové práce je analýza vybraných webových stránek a profilů na Facebooku vybraných značek společnosti Nestlé a jejich konkurence. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce se zabývá základy pro stanovení metrik pro hodnocení stránek a profilů na Facebooku. Teoretická část má tyto části: grafické zpracování a design webových stránek, viditelnost na internetu, SEO, informace, technické řešení, použitelnost a přístupnost a Facebook. Tyto části jsou základem pro metriky hodnocení. Praktická část obsahuje samotné hodnocení dle vytvořené metodiky. Je zhodnoceno 11 webových stránek a 11 profilů na Facebooku. Dále jsou všechny výsledky shrnuty a jsou vyvozeny závěry a doporučení. Hlavním přínosem diplomové práce je srovnání vybraných webových stránek a profilů na Facebooku společnosti Nestlé a tvorba doporučení na základě srovnání.Abstract The main purpose of this thesis is to analyse websites and Facebook profiles of chosen brands of Nestlé company and their competition. This thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with basics of methodology of evaluating websites and Facebook profiles and consists of following parts: graphics and design of websites, visibility on the internet, SEO, information, technical solutions, applicabillity, accessibility and Facebook. All these parts are essential for assessment methodology. The practical part contains the assessment itself according to created methodology. Eleven selected websites and facebook profiles are assessed here. Furthemore, all results are summerized in this part and conclusions as well as recommendatins are drawn from them. The main contribution of this diploma thesis is a comprehensive comparison of selected websites and Facebook profiles of Nestlé company and recommendations made on the basis of the comparison.
Keywords:
Facebook; HTML; SEO; URL; webdesign; websites; Facebook; HTML; SEO; URL; webdesign; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35813