Original title:
Marketingové aktivity v cukrárenském oboru
Translated title:
Marketing activities in the confectionary sphere
Authors:
Maryšková, Hana ; Procházková, Markéta (advisor) ; Urban, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce na téma "Marketingové aktivity v cukrárenském oboru" je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na marketingový mix a vysvětluje pojmy související s podnikáním. V praktické části se věnuje podnikatelskému záměru a založení podnikání v oboru pekařství cukrářství. Součástí této části je i průzkum trhu. Cílem práce je ověřit správnost dosavadního marketingového postupu a zjištění životaschopnosti kamenné prodejny Cupcake Wonderland.This Bachelor thesis titled "Marketing activities in the confectionary sphere" is divided into two parts, theoretical and practical. The former focuses on the marketing mix and explains the terms related to entrepreneurship. The latter part deals with the Business Plan and setting up of a business in the confectionary sphere. Included in this part is also market research. The goal of the thesis is to verify the correctness of current marketing practices and to determine the viability of a Cupcake Wonderland retail store.
Keywords:
Business plan; Confectionary; Cupcakes; Marketing; Marketing mix; Cukrářství; Cupcakes; Marketing; Marketingový mix; Podnikatelský záměr
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35760