Original title:
Marketingové aktivity neziskové organizace - VAŠE LIGA o. s.
Translated title:
Marketing activities of non-profit organization - VAŠE LIGA o. s.
Authors:
Kalfař, Martin ; Procházková, Markéta (advisor) ; Stejskalová, Šárka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingovými aktivitami neziskové organizace působící v oblasti sportu, VAŠE LIGA, o. s. Cílem této práce je zhodnocení marketingových aktivit VAŠÍ LIGY a navržení doporučení, která povedou ke zvýšení povědomí o organizaci a k přilákání hráčů do ligy. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části popisuje marketing a neziskový sektor. V praktické části je stanovena analýza konkurence a SWOT analýza. Dále pak popisuje marketingový mix organizace. Závěrem jsou navrženy změny, které přispějí k vyššímu zájmu veřejnosti o organizaci.This Bachelor's thesis deals with marketing activities of non-profit organization in sport field, VAŠE LIGA, o. s. The goal is evaluation of VAŠE LIGA's marketing activities and suggests the recommendation, which lead to increase in awareness about the organization and to attract the players to the league. Bachelor thesis is divided into two parts. In the theoretical part describes marketing and non-profit sector. In the practical part are written a competition analysis and SWOT analysis. In addition, it continues to describe with marketing mix. In the final part are proposed modifications, which conduce to higher public interest in organization.
Keywords:
Marketing; Marketing in non-profit organization; Marketing mix; SWOT analysis; VAŠE LIGA; Marketing; Marketing v neziskovém sektoru; Marketingový mix; SWOT analýza; VAŠE LIGA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35754