Original title:
Analýza trhu pracích prostředků a značky Perwoll na českém trhu
Translated title:
Detergents market analysis and Perwoll brand analysis on the Czech market
Authors:
Bravená, Martina ; Koudelka, Jan (advisor) ; Říha, David (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je analýza trhu pracích prostředků na českém trhu se zaměřením na značky Perwoll a potvrdit či vyvrátit předem stanovené hypotézy pomocí získaných informací z primárního a sekundárního výzkumu. Následně předložit doporučení pro další marketingovou orientaci značky. V rámci této analýzy se diplomová práce zabývá chováním spotřebitelů na trhu s pracími prostředky a jeho členěním. Práce je rozdělena do 3 hlavních částí. První část je teoretická a vytváří výchozí podklad pro ostatní kapitoly. Druhá část popisuje především trh pracích prostředků, jejich rozdělení a spotřebitelské vnímání. Jaké je povědomí značek a co hraje roli při rozhodování při nákupu pracího prostředku. Dále se práce zabývá samotnou značkou Perwoll a jejími charakteristikami. Poslední část práce se zabývá výzkumem, který byl proveden na základě primárních dat pomocí dotazníkového šetření. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a navržena řešení na případné zlepšení.The aim of the Master`s Thesis is analysis of detergents market on the Czech market with focus on Perwoll brand and prove or disprove the previously stated hypothesis together with the aid of the primary and secondary data from marketing research. After that it was proposed the recommendation for other brand marketing orientation. Under the terms of the analysis the thesis is looking into the consumer behaviour on the detergents market and its structure. The thesis is structured into three main parts. First part is theoretical and creates a background for the other parts. Second part primarily describes the detergents market, the structure and consumer perception. What is the brand awareness and what is the key factor during the buying decision process. Later on, it is looking into the Perwoll brand itself and its characteristics. The last part is the marketing research based on primary data and questionnaire research. In the end, the results of the research are summarized and potential solutions are made.
Keywords:
consumer behaviour; detergents; marketing research; Perwoll; marketingový výzkum; Perwoll; prací prostředek; spotřební chování
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35740