Original title:
Marketingový koncept pro nový film Vobrázky z vajglů
Translated title:
Marketing concepts for new film Vobrázky z vajglů
Authors:
Slivka, Matúš ; Postler, Milan (advisor) ; Průša, Přemysl (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce si klade za cíl vypracovat optimální marketingový koncept pro nízkorozpočtový film Vobrázky z vajglů. Zároveň hodnotí nakolik je potřeba se zabývat komplexním marketingovým plánováním u nízko-nákladových počinů. Teoretický základ práce vymezuje základní marketingové pojmy, a podrobně charakterizuje nejdůležitější postupy a nástroje pro tvorbu marketingové strategie. Praktická část je rozdělena do dvou částí. První z nich se věnuje filmu samotnému i jeho tvůrcům a popisuji v ní průběh vzniku filmu, jež se prolíná s popisem propagace filmu. Závěr práce je zaměřen na detailní marketingovou analýzu projektu, z níž vycházím při tvorbě návrhu marketingového konceptu.This thesis aims to develop an optimal marketing concept for a low-budget movie Vobrázky z vajglů. It also assesses the extent to which it is necessary to deal with complex marketing planning for low-cost act. Theoretical basis of work defines the basic marketing trends and describes, in detail, the most important methods and tools for marketing strategy. The practical part is divided into two parts. The first one is dedicated to the film itself and its creators also. I describe the course of the film, which is intertwined with the description of the promotion of the film. The conclusion is focused on detailed marketing analysis project, from which I come in drafting the marketing concept.
Keywords:
Bachelor´s thesis; Low-cost movie; Marketing strategy; Movie production; Bakalářská práce; Filmový průmysl; Financování filmu; Marketing; Marketingová strategie; Nízkorozpočtový film; Průběh natáčení; Vznik filmového díla
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35724