Original title:
Postavení evropských značek na trhu s automobily v ČLR
Translated title:
The position of European brands in the automotive market in the PRC
Authors:
Vargasová, Nikola ; Zapletal, Petr (advisor) ; Střecha, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného postavení evropských značek na čínském trhu s automobily a nastínění možného budoucího vývoje a příležitostí pro další růst. V první kapitole je charakterizován automobilový trh v EU a ČLR. V další části je popsán vývoj obchodu s výrobky automobilového průmyslu mezi těmito zeměmi. Nakonec je provedena SWOT analýza evropských automobilek na čínském trhu.The aim of this thesis is to evaluate the present position of the European brands in the Chinese car market and outline possible future developments and opportunities for growth. The first chapter characterizes the automotive market in the EU and the PRC. The next section describes the development of trade in automotive products between the EU and the PRC. Finally, a SWOT analysis of European automakers in the Chinese market is performed.
Keywords:
Automotive industry; Automotive market; EU; International trade; PRC; automobilový průmysl; automobilový trh; EU; mezinárodní obchod; ČLR
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35721