Original title:
Ochrana spotřebitele na trhu vína v ČR
Translated title:
Consumer protection at the Czech wine-market
Authors:
Simajchlová, Petra ; Hykš, Ondřej (advisor) ; Plášková, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je identifikovat rizika, kterým čelí spotřebitel na trhu s vínem v České republice. Dále pak určit existující opatření na ochranu spotřebitele a navrhnout možné řešení tam, kde opatření chybí. Identifikace rizik je provedena pomocí analýzy sekundárních dat dostupných především na internetu a dále prostřednictvím dotazování odborníku ze sféry vinařství. Aktuálnost nejzávažnějších identifikovaných rizik je dále ověřena prostřednictvím spotřebitelského šetření. V další části práce jsou analyzována ochranná opatření, která v současné době fungují na našem trhu. Toto je provedeno opět pomocí analýzy sekundárních i primárních dat. V závěru práce jsou sumarizovány výsledky analýzy a nastíněna možná řešení tam, kde v současné době systém selhává.The goal of the Master's Thesis is to identify potential risks that consumers face at the wine market in the Czech Republic. Further, the Master's Thesis aim to find out what are the measures that protect a consumer and to suggest solutions to those areas where the protective measures do not work. The identification is carried out via the analysis of primary and secondary data. Primary data are surveyed by means of consumer research and interviews with experts. At the end of the Master's Thesis the results are summarized and the improving arrangements are put forward.
Keywords:
consumer; Czech Agriculture and Food Inspection Authority; wine; winemaking; spotřebitel; SZPI; vinohradnictví a vinařství; víno
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35714