Original title:
Revenue management a jeho využitie v hotelových prevádzkach
Translated title:
Revenue management and its utilization in hotel industry
Authors:
Ďurica, Peter ; Jenčková, Jiřina (advisor) ; Indrová, Jarmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom práce je predstavenie revenue manažmentu ako komplexného manažérskeho prístupu k riadeniu hotelov za účelom optimalizácie príjmov na príklade spoločnosti Accor. Tiež na základe analýzy výsledkov dosahovaných pražskými hotelmi spoločnosti navrhnúť možnosti zvýšenia efektívnosti revenue manažmentu. Za týmto účelom boli v prvej kapitole predstavené teoretické východiská revenue manažmentu, jeho vývoj, rôzne prístupy a nástroje k optimalizácii príjmov hotelov. Druhá kapitola predstavuje spoločnosť Accor. Význam revenue manažmentu pre spoločnosť a jeho uplatňovanie v hotelovej praxi obsahuje tretia kapitola. Posledná kapitola, na základe interných údajov, analyzuje výsledky spoločnosti, najmä výkonové ukazovatele a spôsob uplatňovania nástrojov optimalizácie príjmov. V nadväznosti na dôkladnú analýzu predkladá niekoľko návrhov, z ktorých väčšina by v krátkodobom horizonte mohla priniesť spoločnosti zlepšenie hospodárskych výsledkov. Predkladané návrhy sú limitované znalosťami a skúsenosťami autora práce. Týkajú sa výlučne piatich hotelov prevádzkovaných spoločnosťou v Prahe. Detailnejšia a cielenejšia analýza by mohla odhaliť nedostatky, ktoré je možné odstrániť len centrálne, so sídla spoločnosti v Paríži. Odstránenie týchto nedostatkov by malo pozitívny dopad aj na hospodárenie pražských hotelov spoločnosti Accor.Cílem práce je představení revenue manažmentu jako komplexního manažerského přístupu k řízení hotelů za účelem optimalizace příjmů na příkladu společnosti Accor. Taktéž na základě analýzy výsledků dosahovaných pražskými hotely společnosti navrhnout možnosti zvýšení efektivnosti revenue manažmentu. Za tímto účelem byly v první kapitole představeny teoretická východiska revenue manažmentu, jeho vývoj, různé přístupy a nástroje k optimalizaci příjmů hotelů. Druhá kapitola představuje společnost Accor. Význam revenue manažmentu pro společnost a jeho uplatňování v hotelové praxi obsahuje třetí kapitola. Poslední kapitola, na základě interních údajů, analyzuje výsledky společnosti, zejména výkonové ukazatele a způsob uplatňování nástrojů optimalizace příjmů. V návaznosti na důkladnou analýzu předkládá několik návrhů, z kterých většina by v krátkodobém horizontu mohla přinést společnosti zlepšení hospodářských výsledků. Předkládané návrhy jsou limitované znalostmi a zkušenostmi autora práce. Týkají se výlučně pěti hotelů provozovaných společností v Praze. Detailnější a cílenější analýza by mohla odhalit nedostatky, které je možné odstranit len centrálně, ze sídla společnosti v Paříži. Odstranění těchto nedostatků by mělo pozitivní dopad aj na hospodaření pražských hotelů společnosti Accor.The aim of the thesis is to introduce revenue management as complex managerial approach to hotel's revenue optimization with the case of Accor company. And, based on results of company's Prague's hotels analysis, suggest more effective revenue optimization solutions. To achieve this, the first chapter brings out theoretical knowledge of revenue management, its development, different approaches and tools of revenue optimization. Second chapter brings an insight to Accor company profile. The importance of revenue management for the company and practical cases of revenue optimization tools usage is content of third chapter. The purpose of the last chapter is to identify weaknesses of current revenue management tools application in five hotels of the company in Prague and to suggest steps leading to improved contribution of revenue management tools to revenue optimization. Most of them could bring higher revenue and profit contribution in a short term. Suggested steps are limited by knowledge and experience of the author. They are solely addressed to company's Prague's hotels. Deeper analysis could reveal other weaknesses. To eliminate them, coordinated action of Accor's headquarters is needed. Elimination of these imperfections would lead to improved performance of Accor's Prague's hotels as well.
Keywords:
Revenue management; Revenue management tools; Revenue optimization; Nástroje revenue manažmentu; Optimalizace příjmů; Revenue manažment
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35677