Original title:
Obchodní strategie distribuční firmy ControlTech s.r.o. na domácích a zahraničních trzích
Translated title:
Business and marketing strategy of distribution company ControlTech Ltd. on domestic and foreign markets
Authors:
Kolda, David ; Pavlík, Zdeněk (advisor) ; Sobíšek, Lukáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá obchodní a marketingovou strategií firmy ControlTech s.r.o. na domácím a zahraničních trzích. ControlTech s.r.o. zajišťuje distribuci výrobků pro průmyslovou automatizaci americké společnosti Rockwell Automation. Hlavním cílem práce je analyzovat a zhodnotit obchodní a marketingovou strategii, kterou firma při své činnosti používá. Dílčím cílem je popsat formu spolupráce mezi dodavatelem a distributorem. Teoretická část je věnována marketingu průmyslových firem a problematice vstupu společností na zahraniční trhy. Praktická část se zabývá cíli práce a pomocí SWOT analýzy hodnotí všechny vnitřní a vnější faktory, které mohou mít vliv na budoucí vývoj firmy.This thesis deals with the business and the marketing strategy of the company ControlTech Ltd. for domestic and foreign markets. ControlTech Ltd. distributes products for the industrial automation of the American Rockwell Automation Company. The main goal of this thesis is to analyze and evaluate the business and marketing strategy which the company uses in its work. The main aspiration is to describe the cooperation between the supplier and distributor. The theoretical aspect of this work is devoted to the marketing of industrial companies and the issues of entering international markets. The practical part deals with the objectives of the work and using SWOT analyses to evaluate all internal and external factors that may affect the company's future development.
Keywords:
ControlTech; Industrial automation; Relationship marketing; Rockwell Automation; Swot analysis; ControlTech; Průmyslová automatizace; Rockwell Automation; SWOT analýza; Vztahový marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35672