Original title:
Management změn v obchodní společnosti
Translated title:
Management of changes in a business company
Authors:
Vaňkát, Erik ; Mejdrech, Vlastimil (advisor) ; Antušák, Emil (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na analýzu situace na trhu distribuce tištěných medií a určení potřeb změn ve středně velké obchodní společnosti. Tyto potřeby jsou dále rozvinuty v návrhu obecného projektu podle Kotterova modelu. Teoretická část analyzuje odbornou literaturu a je zaměřena zejména na teorii managementu změn a krizi ve vztahu ke změnám. Praktická část je zaměřena na popis současné situace na trhu distribuce tištěných medií a dále na vypracování obecných projektů změny.The thesis focuses on analysis of the distribution market situation of printed media and determines needs of changes in a medium-sized business company. These needs are later developed into a general proposal in accordance with Kotter's model. Theoretical part is aimed at change management and crisis in relation to changes. Practical part is aimed at description of nowadays situation at distribution market of printed media and suggestion of general projects of changes.
Keywords:
change; changing process; distribution; Management of changes; models of changes; printed media; distribuce; Management změn; model změny; proces změny; tištěná media; změna
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35665