Original title:
Prohloubení teorie 'Brand Engagement in Self-Concept' prostřednictvím kvalitativního výzkumu
Translated title:
Improvement Theory ‚Brand Engagement in Self-Concept‘ through Qualitative Research
Authors:
Šenková, Simona ; Karlíček, Miroslav (advisor) ; Machek, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce "Prohloubení teorie 'Brand Engagement in Self-Concept' prostřednictvím kvalitativního výzkumu" vysvětluje vztah zákazníka se značkou pohledem nové teorie, která rozšiřuje stávající znalosti zapojování značek do lidského sebepojetí. Cílem práce je vytvoření profilů představitelů, rozlišených dle teorie BESC na nízkou a vysokou úroveň, pomocí individuálních hloubkových rozhovorů. Teoretická část definuje postupně identitu značky, sebepojetí a jejich vzájemné spojení. Na tyto kapitoly navazují popisy kvantitativních studií, které shrnují základní poznatky o teorii BESC. Praktická část analyzuje hloubkové rozhovory, charakterizuje jednotlivě obě skupiny a posléze je porovnává mezi sebou. Závěr práce srovnává výstupy kvantitativního výzkumu s výzkumem kvalitativním, a současně formuluje výše zmíněné profily doplněné o manažerská doporučení pro využití teorie BESC v reálné marketingové praxi.Master's Thesis "Improvement Theory 'Brand Engagement in Self-Concept' through Qualitative Research" explains consumer-brand relationship view of new theory, which extends existing knowledge of incorporation brands into the self-concept. The main objective is to determine profiles of low and high BESC consumers by using in-depth interviews. In the theoretical part the explanation of brand identity, self-concept and the connection between them is done. It is followed by description of quantitative studies including the basic knowledge about the theory BESC. Consequently, in the practical part the analysis in-depth interviews, descriptions of low and high BESC consumers and intergroup comparisons are presented. Finally, the general outcome compares results of qualitative and quantitative research, and concurrently suggests managerial implications of using the theory BESC in marketing practice.
Keywords:
BESC; brand; in-depth interview; self-concept; BESC; individuální hloubkový rozhovor; sebepojetí; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35662