Název:
Význam CSR v přímém prodeji
Překlad názvu:
The importance of CSR in direct selling
Autoři:
Zoulová, Sabina ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Mokrejšová, Veronika (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zabývá významem společenské odpovědnosti firem (CSR) v přímém prodeji. Teoretická část charakterizuje přímý prodej jako takový. Zaměřuje se na multilevel marketing, což je nejčastěji používaná forma přímého prodeje. Uvádí znaky, které nám pomohou odhalit nelegální systémy, jež se za multilevel pouze vydávají. Pomocí statistik poskytuje přehled o pozici přímého prodeje na trhu. Velká část je věnována ochraně spotřebitele. Do jisté míry ji může zaručit CSR, ale také Etický kodex a členství firmy v asociacích přímého prodeje. Praktická část obsahuje případovou studii. Problém je analyzován na největší společnosti přímého prodeje -- Avon Products. Cílem práce je potvrzení/vyvrácení hypotéz: "Při nákupu jsou pro zákazníky rozhodující jiné faktory než CSR firmy" a "Při výběru pracovní činnosti jsou pro lidi (distributory) rozhodující jiné faktory než CSR firmy". Vyhodnocení hypotéz proběhne na základě dotazníkového šetření, které má kvantitativní i kvalitativní část.The work deals with the importance of Corporate social responsibility (CSR) in direct selling. The theoretical part characterises direct selling as a whole. It focuses on multilevel marketing, which is the most frequently used form of direct selling. Next it mentions characteristic features that help us disclose illegal systems. These systems just pose as multilevel marketing. This part also comprises statistics that provide an overview of the position of direct selling in the market. In large part it deals with consumer protection. To a certain extent, consumer protection might be guaranteed through CSR, the Code of ethics and a company's memberhip in direct selling associations. The practical part includes a case study. The subject of the study is the largest direct selling company -- Avon Product. The main goal of the work is to prove/disprove following hypothesisses: "While doing the shopping, customers give priority to other factors rather than CSR" and "While looking for a job, people (distributors) give priority to other factors rather than CSR". The hypothesisses will be evaluated on the basis of questionnaire survey, which has a quantitative and qualitative part.
Klíčová slova:
asociace; distributor; domácí násilí; etika; filantropie; kosmetika; pyramida; přímý prodej; rakovina prsu; společenská odpovědnost firem; síťový marketing; udržitelnost; ženy; životní prostředí; association; breast cancer; Corporate Social Responsibility; cosmetics; direct selling; distributor; domestic violence; environment; ethics; multilevel marketing; philanthropy; pyramid; sustainability; women
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35621