Original title:
Marketingová a komunikační strategie divadla Viola
Translated title:
Marketing and communication strategy of Viola theatre
Authors:
Poláček, Jiří ; Postler, Milan (advisor) ; Vysekalová, Jitka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem následující diplomové práce je zanalyzovat marketingovou a komunikační strategii divadla Viola a navrhnout její možná vylepšení do budoucna. Samotná práce obsahuje osm kapitol a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Úvodní čtyři teoretické kapitoly se věnují vymezení pojmu marketing, marketingovému mixu, situační analýze a marketingovým a komerčním komunikacím a strategiím. Další kapitoly tvoří praktickou část práce a zabývají se divadlem Viola, analýzou jeho marketingového mixu, hodnocením stávající marketingové a komunikační strategie a interpretací výsledků vlastního dotazníkového šetření. Na základě těchto analýz jsou v závěrečné kapitole navržena doporučení na vylepšení a zefektivnění marketingové a komunikační strategie divadla Viola do budoucna.The main goal of the following diploma thesis is to analyse the marketing and communication strategy of Viola theatre and to suggest its future improvements. The thesis itself contains eight chapters, divided into theoretical and practical parts. First four theoretical chapters are devoted to marketing, marketing mix, situation analysis and marketing and commercial communications and strategies. Following chapters create the practical part of the thesis and contain information about Viola theatre, analysis of its marketing mix, evaluation of recent marketing and communication strategy and interpretation of field research results. Based on these analyses, the last chapter brings suggestions and recommendations for improvements in future marketing and communication strategy of Viola theatre.
Keywords:
Commercial Communications; Marketing Mix; Marketing Strategy; Situation Analysis; Viola theatre; Divadlo Viola; Komerční komunikace; Marketingová strategie; Marketingový mix; Situační analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/35613